Vaste wal

11 december 2008 - Ushuaia, Argentinië

11 december.  Vaste land

Wekker gaat om 6:00. Om 6:15 koffers op de gang. 6:30 ontbijt. 7:30 van boord, bus in, door de douane. 7:45 staan we weer in Ushuaia. We moeten nog tot 10 uur rondhangen en de winkels gaan om 9 uur open. Het is (vanzelfsprekend) schitterend weer: zon en meer dan 20 graden. Om 10 uur de taxi naar het vliegveld. De vlucht is 40 minuten vertraagd. We zijn zonder het te vragen geupgrade naar busienss class. Prinsheerlijk vliegen we naar Buanos Aires. Het is vrijwel onbewolkt en Ineke maakt nog een aantal foto- en filmopnames. Bij aankomst komen de koffers snel van de band, taxi staat klaar en inchecken bij het hotel gaat ook vlot. We laten een reservering maken bij een restaturant in de buurt en om half negen zitten we aan tafel. Nagenieten van de reis tot nu toe. Ook de verbazing, want achteraf gezien had er erg veel fout kunnen gaan: schade aan de boot en enstige verwondingen (vallen aan boord met veel deining betekent meestal botbreuken) zou de reis tot een vroegtijdig einde hebben kunnen brengen. Ook 5 dagen sneeuw en mist is niet ongewoon. 5 dagen zon is uniek.

12 december.

We slapen uit, ontbijten en werken de blog bij. Achter 2 pc´s. Ineke upload de foto´s, Maarten werkt de tekst bij. Buiten is het helder weer.

1. koos en gerda:
    12 december 2008
    Wij vinden het prachtige foto's en ook reisverslag. Voor ons hebben jullie de eerste prijs verdiend en we hebben nog lang niet alles gezien! Jullie hebben heel wat meegemaakt en veel mooier weer gehad dan wij hier op de weerberichten zagen. Behalve dan de wind .... Inmiddels hebben jullie zeebenen dus de zeereis had nog wel wat langer kunnen duren!
    Hoe het in BA gaat horen we wel weer.
    Hopenlijk hebben jullie op de terugreis ook business class.
  2. paul:
    12 december 2008
    jeetje , jeetje wat een verhalen
    Ik kan niet wachten op de foto's en de film
  3. Mieke:
    12 december 2008
    Wat een mooi verhaal en een ware belevenis. Jullie zijn volgens mij gewoon even van de wereld af geweest. Wel met pillen, maar nog na te vertellen.
    Ik ben benieuwd naar alle foto's.