Tango

15 december 2008 - Buenos Aires, Argentinië

Gisteren hebben we wederom de stad verkend. Voor de kust is een eco park aangelegd: een aantal dijken heeft een moeras gecreeerd. Je kan over de dijken lopen richting de oceaan. Warm. De volle zon schijnt op de witte stoffige wegen. Toch zijn er nog veel dagjesmensen (het is zondag) en zelfs joggers. We vervolgen onze route naar La Boca, een klein wijkje waar de huizen fel gekleurd zijn. Het is erg touristisch. In een paar cafes geven de mensen een tangootje weg. We komen langs het voetbalstadion, de Bomberos, dat zich aan het vullen is voor de wedstrijd later op de middag. Een massale happening.  We lopen vervolgens terug langs een straatmarkt in de wijk San Telmo. Het is schuifelen door de mensenmassa die hier op afkomt. Er is veel mooi en minder goed straatvermaak. Het loopt tegen 5 uur en onze voeten begeven het bijna. We besluiten even uit de zon te gaan in een plaatselijke kerk. Hier vllen we met onze neus in de boter met een fantastisch koor concert.

De laatste avond hebben we afgesloten met een tangoshow.  Een  gepassioneerde voorstelling en  fraaie kleding.  Vanochtend  alles weer in de koffer gepropt, nog even de stad door. We zullen de warmte missen. Eerst nog een enkele reis naar huis.

1. marianne:
    15 december 2008
    een vakantie van contrasten
    leuk dat we beetje konden meegenieten
  2. Mieke:
    15 december 2008
    Een mooie vakantie om op terug te kijken,
    sterkte met de terugreis
    en welkom in ons mistige en koude landje
  3. koos en gerda:
    16 december 2008
    Welkom thuis. Na zo'n ingewikkelde reis is dit dubbel op zijn plaats. We hadden voor jullie een maaltijd klaar maar toen we zagen dat het vliegtuig in Parijs was vertraagd dachten we al: daar komt niets meer van terecht en dan ook nog doodmoe natuurlijk. Het was een prachtige reis!
  4. Maarten:
    16 december 2008
    Thuis. Het weer is hier een stuk minder!