Thuis - the end

16 december 2008 - Zeist, Nederland

Buenos Aires. 16.00 uur. We worden opgehaald door de taxi en we nemen alles over een rustig straatbeeld terug. Stapvoets begeven we ons door de startende avondspits. Alle 8 rijstroken de stad uit van Avenu 9 de Julio alsmede de parallel lopende avenues met 5 a 6 rijstroken (ze nemen het niet zo nauw met het voorgeschreven aantal rijstroken) staan stokvol. Buiten de stad, en dat duurt even met 12 miljoen inwonens, schiet het op. Luchthaven, laatste peso's aan luchthavenbelasting, broodje en een biertje. We vliegen gescheiden: er was nog een stoel bij de exit beschikbaar. Met extra beenruimte mocht ik er zitten. Ineke zit 5 rijen naar voren. Een kleuter van 3 houdt 8 uur lang de rijen 6 tot en met 30 bezig met praten, huilen schreeuwen. Ik slaap redelijk door de nacht. Ineke ziet vier speelfilms. Op tijd landen we in de mist in Parijs. De douane wordt voor 2 volle vliegtuigen door 3 douaneambtenaren afgedaan. Fransen, ...? De vlucht naar Amsterdam is met een uur vertraagd, en uiteindelijk zelfs ander half uur. Mogen we nog erg van geluk spreken, want alleen intercontinentale vluchten bleken achteraf te starten/te landen. We pakken net de avondspits mee en anderhalf uur later staan we op de stoep, met 2 pizza's in de hand thuis. Het weer is hier wel een stuk minder. Maar goed om weer thuis te zijn. De eerste was zit er in.

The End

1. Len:
    13 januari 2009
    Goede avond.

Ik heb uw reisverhaal gelezen van uw cruis naar antarctica.

Ik ben van plan om deze reis ook te maken en wilde u vragen waar u deze reis heeft geboekt?

Groetjes Len