Buenos Aires dag 2

13 december 2008 - Buenos Aires, Argentinië

Wederom staan we op met een blauwe lucht. Gisteren toch nog verbrand. Op de pool alles goed ingesmeerd, hier vergeten we het. Het is 30 graden en de zon staat vrijwel loodrecht boven ons. Vandaag richting centrum gegaan. Het is een statige stad. Het lijkt op Parijs, maar dan extremer: bredere straten, overal beelden, grote gebouwen. We lopen richting het hart, naar het winkelgebied. Dit lijkt erg veel op de Kalverstraat maar dan veel langer. Met de 30 graden die we hebben sta je wel vreemd te kijken als in een winkelpassage een grote kerstboom staat en er mensen op de foto gaan met Santa Claus.

In de stad is veel ruimte voor fraai aangelegde parken waar met dit mooie weer volop werd gezonnebaad. Ook is er ruim baan voor de auto/taxi/bus met als breedste de avenue 9e juli met een hoofdrijbaan van 2x6 plus 2x2 ventweg.

De terugtocht lopen we via het havengedeelte en ontdekken we het opleidingsschip van de marine. een majestueuze driemaster, de Libertad. Geen rolfok, alles moet met de hand worden gehezen, gesteld, gebonden. Best hoog die masten en ra's.

Het loopt weer tegen 8 en het is tijd voor de argentijnse keuken.

1. koos en gerda:
    14 december 2008
    Wat een bofkonten met zulk mooi weer. Wij zitten al dagen in de kou. Wind en tegen de vorstgrens. 's-Nachts min 2. Dus geniet van het zonnetje. Als jullie thuiskomen is het over. Geen vorst maar druilerig weer.
    Het lijkt ons een mooie stad. Groeten.
  2. Adriek:
    14 december 2008
    Wat een fantastische reis. Geniet nog even van de zon (en het lekkere vlees!).

Groetjes, adriek